Hras.cz na Facebook.com

Hras.cz na Twitter.com

Hras.cz na Linkedin.com

Hras.cz na Instagram.com

HRAS
 
 

Šachy cestovní magnetické

Piatnik - šachy cestovní magnetické Obsah hry: 1 hrací deska, 16 bílých a 16 černých kamenů, 1 český návod Cíl hry Každý hráč se má svou strategií pokoušet zasadit protivníkovu králi mat. Otevřeme krabičku, čímž si vytvoříme hrací desku.více
Online cena 249 (9,90 EUR)
Dostupnost
Skladem
Koupit
Zboží je skladem v obchodě Praha 1, Václavské nám. 38, pasáž Rokoko
 
Počet hráčů
2
Počet hráčů
Doporučený věk
8
Doporučený věk
 

Piatnik - šachy cestovní magnetické

Obsah hry: 1 hrací deska, 16 bílých a 16 černých kamenů, 1 český návod

Cíl hry Každý hráč se má svou strategií pokoušet zasadit protivníkovu králi mat.
Otevřeme krabičku, čímž si vytvoříme hrací desku. Po obou stranách šachovnice jsou dvě zásuvky, do nichž ukládáme figurky během hry a nebo po jejím skončení. jednotlivé figurky jsou opatřeny magnety, takže jde o cestovní hru, kterou ocení i (a nebo především) vyspělí šachisté.

Průběh hry:
Hráči losují, kdo začíná. Ten, kdo hraje bílými figurkami, začíná. Deska je položena tak, aby v levém dolním rohu bylo černé pole, a aby vpravo tvořilo poslední okénko bílé pole. Jednotlivé figurky hráče s bílými kameny jsou postaveny takto: v levém dolním rohu (tmavé pole) je umístěna věž, vedle ní stojí kůň, vedle koně střelec, následuje dáma, král, druhý střelec, druhý kůň a druhá věž. V řadě PŘED těmito figurami stojí 8 pěšců. Obdobné rozestavení figur má u černých kamenů i protější hráč, s tím rozdílem, že je zrcadlové. Ze svého pohledu tedy nemá krále vpravo, ale vlevo, dámu nemá vlevo, ale vpravo. Ostatní figury mají stejná místa jako u prvního hráče. Hráč, který je na řadě, táhne jednou z figurek podle následujících pravidel, která uvádíme jen pro hrubou orientaci. Pro šachovou hru, která je velmi složitá a má spoustu strategických variant, existuje rozsáhlá literatura. V té si můžeme doplnit své mezery. Král - táhne vždy o jedno pole a to v libovolném směru. - táhne vždy o jedno pole a to v libovolném směru. Dáma - je nejsilnější figurou a může táhnout v libovolném směru, o libovolný počet polí. - je nejsilnější figurou a může táhnout v libovolném směru, o libovolný počet polí. Věž - táhne vždy buď vodorovně nebo kolmo o libovolný počet polí. - táhne vždy buď vodorovně nebo kolmo o libovolný počet polí. - táhne vždy diagonálně, tedy šikmo, o libovolný počet polí (jeden se tedy posouvá vždy jen po bílých, druhý po černých diagonálách). - táhne vždy diagonálně, tedy šikmo, o libovolný počet polí (jeden se tedy posouvá vždy jen po bílých, druhý po černých diagonálách). Kůň - má zvláštní nebezpečné skoky - přeskakuje vždy o jedno pole vodorovně nebo kolmo, s tím, že skok ukončí na políčku, které je šikmo vlevo nebo vpravo, má zvláštní nebezpečné skoky - přeskakuje vždy o jedno pole vodorovně nebo kolmo, s tím, že skok ukončí na políčku, které je šikmo vlevo nebo vpravo. Pěšák - (či pion nebo pěšec) táhne vždy jenom o jedno pole, a pouze vpřed. Pokud se šikmo od něj, a to vpravo nebo vlevo vpředu nachází cizí figura, může ji "sebrat". V prvním tahu z výchozí pozice, může postoupit o dvě pole. Projde-li celou šachovnicí, až na poslední pole protivníka, může se proměnit v libovolnou figuru. (či pion nebo pěšec) táhne vždy jenom o jedno pole, a pouze vpřed. Pokud se šikmo od něj, a to vpravo nebo vlevo vpředu nachází cizí figura, může ji "sebrat". V prvním tahu z výchozí pozice, může postoupit o dvě pole. Projde-li celou šachovnicí, až na poslední pole protivníka, může se proměnit v libovolnou figuru. Jestliže se figura na své cestě bitevním polem dostane na místo obsazené protivníkem, může příslušnou pozici obsadit a protivníka vyhodit.

Konec hry:
Hra končí, jestliže se král některé strany dostane do pozice, z níž není úniku. Je ohrožen, že by byl vyhozen v příštím tahu. Této situaci se říká "mat". - táhne vždy o jedno pole a to v libovolném směru. - je nejsilnější figurou a může táhnout v libovolném směru, o libovolný počet polí. - táhne vždy buď vodorovně nebo kolmo o libovolný počet polí. - táhne vždy diagonálně, tedy šikmo, o libovolný počet polí (jeden se tedy posouvá vždy jen po bílých, druhý po černých diagonálách). - má zvláštní nebezpečné skoky - přeskakuje vždy o jedno pole vodorovně nebo kolmo, s tím, že skok ukončí na políčku, které je šikmo vlevo nebo vpravo. - (či pion nebo pěšec) táhne vždy jenom o jedno pole, a pouze vpřed. Pokud se šikmo od něj, a to vpravo nebo vlevo vpředu nachází cizí figura, může ji "sebrat". V prvním tahu z výchozí pozice, může postoupit o dvě pole. Projde-li celou šachovnicí, až na poslední pole protivníka, může se proměnit v libovolnou figuru.

Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Související zboží
Shut The Box Šance - Piatnik

Shut The Box Šance - Piatnik

Cena 179 Běžná cena 199 Koupit
Cestovní šachy v dřevěné kazetě

Cestovní šachy v dřevěné kazetě

Cena 899 Běžná cena 999 Koupit
Magnetické šachy DINO

Magnetické šachy DINO

Cena 359 Běžná cena 399 Koupit
Cestovní šachy 1728

Cestovní šachy 1728

Cena 584 Běžná cena 649 Na dotaz
Magnetické šachy

Magnetické šachy

Cena 854 Běžná cena 949 Koupit
Šachy / Dáma / Backgammon magnetický 2524

Šachy / Dáma / Backgammon magnetický 2524

Cena 1 979 Běžná cena 2 199 Koupit
Šachy / Dáma / Backgammon 1808

Šachy / Dáma / Backgammon 1808

Cena 359 Běžná cena 399 Koupit
Magnetická Dáma

Magnetická Dáma

Cena 152 Běžná cena 169 Koupit
Šachy 11666

Šachy 11666

Cena 404 Běžná cena 449 Koupit
Šachy s dámou Detoa

Šachy s dámou Detoa

Cena 449 Běžná cena 499 Koupit
Magnetické Piškvorky, 4 v řadě

Magnetické Piškvorky, 4 v řadě

Cena 152 Běžná cena 169 Koupit
GO cestovní souprava magnetická

GO cestovní souprava magnetická

Cena 675 Běžná cena 750 Koupit
Šachy / Dáma / Backgammon 2509

Šachy / Dáma / Backgammon 2509

Cena 990 Běžná cena 1 100 Koupit
Backgammon - cestovní magnetická hra

Backgammon - cestovní magnetická hra

Cena 224 Běžná cena 249 Na dotaz
Námořní bitva - cestovní verze

Námořní bitva - cestovní verze

Cena 179 Běžná cena 199 Koupit